Träningsdag :)

Tjo :) Idag blev det att gå upp ganska tidigt. Gick upp en timma för tidigt faktiskt. Skulle ju ställa om klockan men det visste ju inte jag. I alla fall så tränade jag för Madde Eriksson idag. Skulle lasta henne, alltså Rutan.. och jag blir så arg på mig. Ska ju egentligt bara ta det lugnt då men som hon beter sig och bara springer över mig och andra är inte okej. Tycker inte jag, men med lite hjälp kom hon in i transporten ordentligt och hon var så duktig. Måste ju testa oss lite.Becca följde med och det var skönt att ha med sig någon annan än pappa liksom. Hon tog lite kort och det var kul att se på sen :). Madde var riktigt bra att rida för. Vet hur jag ska göra mer nu och det känns jättebra. Mycket positiv dag om man kollar bort att hon var lite dum när man ska hantera henne från backen. Stilla ska man inte stå om man heter Rutan. Skulle kunna säga jätte mycket från träningen, vad vi fick göra och vad det var som var bra men det orkar jag inte nu riktigt. Mycket bra övningar och jag kommer fortsätta att träna för henne nu ett tag, så länge hon har träningar. Hennes sätt att lära ut eller hennes ridsätt eller vad man ska säga passar mig och Rutan alldeles utmärkt. Fast det var rätt svårt att få in det lite eftersom jag har gjort på mitt sätt nu ett tag. Men det var riktigt gött med hjälp nu kände jag! Välbehövt och riktigt kul att komma ut och se lite annat sa både jag och Rutan. Så var hon jättefin i hennes nya fleece täcke :) hihi RutisTutis som är lite nonchalant ibland.
Måste säga att galoppen går mycket bättre, verkligen inte bra men om man kollar från början går allt så mycket bättre. Och nu så ska jag rida igenom henne på Tisdag och bara skritta ut  i morgon. Superkul, detta gav motivation till tusen!
Tack Becca att du följde med, det va kul, och tack pappsen för skjussen med släp och grejor x) Ujujuj.

lite pictures ..

Där kollar hon in i kameran ialf ^^ Rutan asså





"Rutan, kolla in i kameran, nuu.. Klick"
Jag kan aldrig va seriös på kort .. :S Men Rutis Tutis är alltid så söt ^^.
Väl tillbaks i stallet :D<3


Ne jag är faktiskt jätte trött, så ska kolla på movie. Se you. I möra bär det av till Frövi å träffa mina goa flickör från nybygget :D .
CIIAO

Kommentarer
Postat av: Anna N

Det ser redan jättemycket bättre ut höredu! Både du och hästen är mera sammansmälta lixom :) Kul att se ! Det där med transporten var inte bra. Det får vi nästan ta tag i (?) Om du har tid och lust kommer jag gärna nån helg framöver och hjälper till med markarbetet :)

2009-10-30 @ 10:13:33
Postat av: Jossetuss =)

Va gullig du är gumman :D Blir glad! Jag håller med om att det redan är bättre faktiskt :). Ja men gud det tycker jag du ska, lr det måste du ;D höhö. Behöver lite hjälp! Men vi kan ju höras av någon helg framöver :)<3

2009-11-02 @ 20:11:02
URL: http://jjossann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0