äntligen helg, älskart! ^^

Länge sen jag skrev nått nu men det har inte hänt så mycket. Har varit en del i stallet hos min lilla häst. Men har inte ridit nu på ett par dagar eller så, eftersom det inte har gått bra, det har bara kännts som jag förvärrar det genom att traggla med henne hela tiden. För på senaste tiden har jag varit väldigt trött och grining, och jag märker ärligt talat samma sak på henne. Hon är lite grinig för tillfället och ser så otroligt trött och seg ut. Så jag lät henne stå en dag, sen longerade jag henne i onsdags, gick bra men i slutet orkade hon inte galoppera så söt ^^ men vi fick tvinga henne lite där. Måste nog longera henne lite mer, hon är inte den som lyssnar på mina kommandon sådär super, och det är ju jätteviktigt i ridningen så kanske därför det inte alltid går så bra. Sen i torsdags va Emp med till stallet, så gick vi till pistols ridbana och släppte henne lös där och så visade hon mig lite typ om att ge tryck utan att använda mer än energin och kroppspråket, det va rätt coolt, det är nästan precis så som hästarna pratar och flyttar på varandra.  Rutan tyckte nog det var lite förvånande att vi var hästar med henne ist för att hon ska anpassa sig  till oss hela tiden. Det tyckte hon nog va kul :) Ska jag nog göra lite mer. Tack Emelie! så måste vi gå på nån såndär kurs du brukar gå på. Jag hänger på där i såfall ^^
Igår red jag, skrittade runt motorcrossbanan, hon skötte sig super, blev så glad, fast hon var lite tittig och var full av energi. Så hon tyckte det nog var kul att komma ut lite nu igen, det är nog bra med nån dags vila om det inte finns någon motivation. Det gick super på banan också. eller hon bet sig fast ordentlig i början men sen när jag lirkade loss henne och arbetade en massa mjukgörande så gick hon mycket bra sen. Blir så glad fast det känns som hon var stel i bakdelen eller något. Får se hur det känns idag. Klart hon kan vara lite stel men ändå. Hon var väldigt varm precis över framhovarna efter att jag hade tagit in henne från hagen och spolat henne. Hon reagerade inget på det så det var nog ingen fara, temperaturen gick ner efter att jag ridit så det är nog för att vädret och leran i hagen kanske.
Ramlade av henne igår för första gången igår också. haha ! jag gick på lång tygel, lutade mig fram förr att klappa henne så öppnar pappa dörren ut från stallet och hon flyger upp i luften och galoppar åt sidan. där dunsar jag i marken. ujUj.men min lilla häst gick ingen stanns hon stannade där och kom fram till mig. Har en sån underbar häst, det är sjukt! Älskar henne så!
En sak till bara, så är jag utvilad också, därför det går bättre att rida henne också. Innan blev jag nästan förbannan och orkade inte liksom. Då är det lika bra att skita i det helt och hållet och göra nått som båda  tkr är kul.. Gå in och käka hö säger Rutan, rida ut säger jag. Så där blir det inte heller så bra, så jag måste tvinga henne ibland ändå. haha x)..
oj vad mkt jag skrev om samma sak nurå. haha skitkul att läsa måste jag säga. :)

jaja, idag i allafall ska jag nog bara va hemme, mina vännör skulle till degerförs men jag stannar hemma, skulle kanske göra nått med becca och c.o. Om det blir nått :)

Hare gött.

CiaoCiao

ignorera min sits,kolla på min heest :) <3

Kommentarer
Postat av: Empsssssssan^^

det va jättekul att hänga med till rutisen :D måste göras om ! <3 :D

2009-10-27 @ 10:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0