Just a day in the life

Jag är jätte rolig just nu. kommer inte kunna somna sen för att jag kommer ligga och skratta åt mig själv. Suveränt alltså. Min Rutan verkar trivas relativt bra i nya stallet. Av det man sett. Men hennes ben har svullnat upp, såg rätt creapy ut lr hur det stavas. Nej men det såg onormalt ut. Hon hade inte ont av det eller något. Får se i morrn hur det ser ut. Kan ju va raspen som sätter sina spår. Det är väldigt kallt ute, älskar det! Tjocka härliga täcken på hästarna, pälsen har blivit tjock. Rutan är så sööt!  I morrn blir det att gå till ridhuset. Ska bli så gött! Det är överhuvudtaget mysigt med vintern. Iallefall när det är ljust. Inte så gött när man ska försöka dra sig iväg till stallet när det känns som natten liksom, samma sak med att dra sig till skolan. Känns ju som man går upp mitt i natten. Men på tisdag är det sista dagen innan lovet. En uppsats på  ca 4 sidor (tror jag ) om specialidrotten ska in i morrn också. Har jag överhuvetaget skrivö något? hrmhrm, nej det har jag inte. Jo en rad, den första och den fick jag hjälp med.. förövrigt är allt bra, förutom att jag är halvt sjuk. Trodde jag hade fått lunginfla. efter träningen med Rutan. Men det var bara väldigt kallt.. så var jag sjuk och ansträngde mig. Vill bara släppa henne och låta henne springa, hon har så förjävligt mkt energi!! Fast det är ju bra det men inte så kul när man inte har kontroll över henne, som jag oftast har.. höhö.. lr? 

Denna helg har gått åt till att göra Rutan hemma stadd i det nya stallet. Även för min egen skull. Var bjuden till Becca på mat och lite annat, kul att träffa flickora igen, det var jätte trevligt och mysigt! :D Förutom att jag halka inomhus och vricka handleden eller något. Har fortfarande ont! men jag är klumig, får skylla mig själv faktiskt. Men grejjen i sig var ju rätt kul annars ;)
Natten till idag och halva idag har jag vart i samhället, orten, eller vad man vill kalla det ... degerfors hos en pöjk vid namn Martin. Mycket mysigt :)<3.

Nu ska jag duscha och sen sova. Kanske försöka skriva på något som ska in. Vore kanske bra ?.

Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0